La tornada a l’escola

comencem-lescola

S’acaba l’estiu i de nou comença el curs escolar. Després d’un temps llarg de descans, cal preparar-se per fer més fàcil i profitosa la tornada a l’escola dels vostres fills. Per començar el curs en òptimes condicions podeu seguir algunes recomanacions:

  • Preparar el material escolar
    • Feu la llista del material necessari per al nou curs juntament amb els vostres fills després de valorar el que ja tenen i aprofitar el del curs anterior.
    • Feu que es responsabilitzin al màxim de les seves possibilitats en els preparatius per tornar a l’escola: folrar llibres, posar  el seu nom al material nou, fer la motxilla… D’aquesta manera els implicareu més en el seu procés escolar.
  • Planificar el tempsimatgeenquesta_online

    • Programeu juntament les activitats extraescolars i de lleure del curs, procurant que els quedi temps per estudiar, descansar, relacionar-se, jugar… Procureu que el seu horari no quedi molt atapeït perquè cal que també comparteixin temps en família, especialment els més petits.
    • Tingueu en compte si els vostres fills van tenir cap dificultat el curs anterior, per preveure o organitzar activitats de suport o de reforç.
  •  Tenir en compte el període d’adaptació
    • En el cas que els vostres fill iniciïn l’escolaritat, és important que els motiveu per fer una bona entrada a l’escola (visitant el centre, parlant-li del que trobarà a l’escola…).
    • En el cas que canviïn de centre, intenteu que coneguin els espais i puguin establir contacte amb alguns dels nous companys abans de començar el curs.
    • Feu reflexionar els vostres fills sobre l’esforç i la responsabilitat que comporta començar un curs més elevat.
  • Recuperar hàbits i rutines
    • Torneu a marcar l’horari i reprendre els hàbits i rutines (per anar a dormir, per llevar-se, per als àpats…).
  • Una vida activa és essencial per a la salut dels infants. L’inici del curs escolar és un bon moment per incorporar petits canvis saludables en la vida quotidiana. Es recomana que els infants i adolescents facin seixanta minuts o més d’activitat física diària.És fàcil aconseguir-ho perquè aquests seixanta minuts es poden fer acumulant períodes curts d’activitat física al llarg del dia.
    Una vida activa té molts beneficis!

    • Prevé l’obesitat i el sobrepès.
    • Millora l’estat d’ànim, la concentració i el rendiment escolar (en assignatures com matemàtiques, llengua…).
    • Ajuda a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i sans.
  • Algunes ideesXapa

    • Fer el camí a l’escola a peu (o en patins, o en bicicleta) pot ser una oportunitat d’or per introduir l’activitat física en la rutina diària del vostre fill o filla. Si la distància ho permet, podeu portar-los a l’escola caminant. Es pot fer diàriament, a dies alterns o un dia a la setmana… És una bona manera d’acumular minuts d’activitat física.
    • Pujar escales.
    • Realitzar jocs actius: fet i amagar, ballar, jugar als parcs o al pati de l’escola…
    • Participar en activitats esportives: interesseu-vos pels esports o per les activitats en què els vostres fills i filles ja participen.
    • Prioritzeu alguna activitat esportiva si els apunteu a activitats extraescolars.
    • Es pot utilitzar el pati de l’escola per ser actius. Informeu-vos al vostre barri o ajuntament sobre la modalitat de patis escolars oberts, que són aquells que s’obren com un espai d’ús públic per a famílies, infants i adolescents fora d’horari escolar, cap de setmana i durant el període de vacances escolars.
    • Limiteu l’estona d’estar asseguts davant la televisió o d’altres pantalles (ordinador, jocs…).
    • Aprofiteu els dies festius per ser actius en família.

    Els adults podeu influir en joves i adolescents a l’hora d’afavorir la pràctica d’activitat física. Doneu exemple: sigueu actius!

 

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Bloc Santa Eugènia de Berga, Consells, Publicació compartida. ICS Catalunya Central i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.