Entrevista a un professional

IMG-20170321-WA0000Davant el consultori de Calldetenes hi ha un gran parc d’activitats per a petits i grans. És un espai verd que va fantàstic per gaudir de la lectura, del passeig o per reposar i veure passar la tarda. L’edifici del consultori és annex al de l’Ajuntament, tot i que el lloc és molt bonic, el que el fa únic són les persones que allí hi treballen. L’entrevistat d’avui és la Magda Tarres, infermera del poble de Calldetenes.

  • Per què vas decidir ser infermera? 
    No ho recordo massa, de petita ho havia dit alguna vegada i quan vaig ser gran i ho tenia que decidir volia ser Fisioterapeuta però en aquell època s’havia d’anar a estudiar a València i a casa la bossa no es gaire gran i tot era complicat i vaig decidir canviar a infermera que també era una de les possibilitats.
  • Des de quant ets infermera?
    Des de l’any 1987. Aquest any farà 30 anys!!!!! Verge!!!!
  • Des de quant estàs a l’EAP de Santa Eugènia de Berga?
    Vaig venir a l’any 2000, o sigui fa 17 anys
  • Què t’ha aportat com a persona ser infermera?
    Moltes coses!!! A mi sempre m’ha agradat molt “cuidar”, poder ser útil  a la gent, ajudar que la malaltia sigui més tolerable, intentar resoldre problemes de salut, cures…. i sobretot fer prevenció. M’he fet gran amb la meva professió, he madurat. Conviure sovint amb situacions complicades i d’altres molt emotives ha fet que la meva vida professional sigui molt més rica i gratificant.
  • Què és el que t’aporta més satisfacció de la teva feina?
    La relació tant propera que es crea amb els pacients en la zona rural, la familiaritat dels domicilis, poder ajudar  als pacients i millorar la seva situació, un somriure de reconeixement d’un pacient amb una demència avançada, un simple “gràcies”, hi ha tantes coses cada dia!!!!
  • Què canviaries de la teva feina?
    Tenir més temps de dedicació per a cada pacient
  • Què creus que pensen els teus pacients, de tu? Això caldria preguntar a ells! Espero que els pensaments siguin bons!!!
  • Podries recomanar un llibre i una pel·lícula?
    Llibres: tota la literatura de l’escriptor afganès Khaletd Hosseini, m’encanta!!
    Película: “El color púrpura”
  • On aniries de viatge?
    A la Patagonia!!!, de fet a qualsevol lloc! Fuerteventura, m’encanta!! De Catalunya, la Costa Brava!
  • Quines aficions tens? 
    Fer Patchword, llegir, viatjar, cuinar, fer pa i magdalenes (és la meva especialitat), disfrutar de la família i dels amics!!!

 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Bloc Santa Eugènia de Berga. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

