Entrevistes a professionals

El consultori de Taradell és el més gran de tota l’àrea. Allí hi visiten un quants professionals del nostre equip. Avui, qui contesta l’entrevista és la Dra Bea Barragan.

bea-barragan

  • Per què vas decidir ser metge?

En realitat jo de petita no tenia pensat ser metge. El que volia era ser “investigadora” (qui sap quina idea tenia jo al cap del que això significava) per “curar el cáncer”. Quan vaig haver de triar carrera, vaig triar medicina per dedicar-me a la recerca. Després les circumstàncies em van portar a la medicina de familia i ara no la canviaria per cap altra especialitat.

  • Des de quan ets metge?

Vaig acabar la carrera l’any 1992, però vaig començar a treballar al gener del 1994, després d’aprovar l’examen MIR.

  • Des de quan estàs a l’EAP de Santa Eugènia de Berga?

Des del gener del 1994. Vaig començar com a metgessa resident (MIR) i després m’hi vaig quedar. I fins ara!

  • Què t’ha aportat com a persona ser metge?

Cada dia és una cura d’humilitat. Aprens a relativitzar les coses, ja que veus moltes persones amb autèntics problemes. També et fa apreciar el que tens. No ens adonem, però és un petit miracle llevar-te cada dia, poder caminar, veure, sentir, pensar, ser autònom per les coses més bàsiques del dia a dia.

  • Què és el que t’aporta més satisfacció de la teva feina?

La relació de confiança que es va establint amb els pacients al llarg dels anys.

  • Què canviaries de la teva feina?

La burocràcia, la paperassa, haver de lluitar cada dia amb les llistes d’espera.

  • Què creus que pensen els teus pacients, de tu?

Fa una mica de por pensar-hi, ben mirat! M’agradaria que em veiessin com una persona que els escolta i mira d’ajudar-los, però que és humana i per tant no és perfecta.

  • Podries recomanar un llibre i una pel·lícula?

Qualsevol pel·lícula de les que Hitchcock va fer amb Cary Grant o amb James Stewart.

I ja que la pel·lícula és antiga, triaré un llibre més modern. En realitat són 3: la trilogía del Baztán, de Dolores Redondo.

  • On aniries de viatge?

Encara hi ha molts llocs de Catalunya que no conec. És un dels propòsits d’any nou que m’he fet.

  • Quines aficions tens?

Llegir, escoltar la ràdio, passejar per la ciutat i descobrir llocs nous, fer la tertúlia amb els amics després d’un bon àpat.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Bloc Santa Eugènia de Berga, Entrevista i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

