Entrevista a un professional que es jubila

La Maria Rierola es jubila; en dos mesos dos companys infermeres deixen de treballar per la salut i la comunitat per gaudir d’una nova etapa, personal i intransferible. La Maria ha treballat a Viladrau una pila d’anys, seguiu llegint per saber-ne més.

    • Per què vas decidir ser infermera?

      No crec que ho decidís conscientment, el record que tinc des de sempre és el de jugar a fer d’infermera

    • Des de quant ets infermera?

      Vaig acabar la carrera l’any 1974

    • Des de quant estàs a l’EAP de Santa Eugènia de Berga?

      Jo vaig arribar a Viladrau l’any 1983 com a APD, treballant 335 a l’any, sense festius i sempre de guàrdia, amb l’obligació de viure al poble i havent de buscar substitut per poder fer vacances i deixar-li casa meva per viure, sinó ningú volia venir a aquell poble tan mal comunicat. Quan el Dr. Ledesma va parlar-nos de obrir una ABS, la doctora que hi havia en aquell moment i jo ens hi varem apuntar ràpidament, o sigui, que sóc com una sòcia fundadora

      SONY DSC

    • Què t’ha aportat com a persona ser infermera?

      He anat madurant i aprenent molt de totes les persones amb les que he tingut el plaer de tractar.

    • Què és el que t’aporta més satisfacció de la teva feina?

      Poder treballar amb la gent de Viladrau/ Espinelves, són pobles amb gent entranyable, que m’han fet la feina molt fàcil

    • Què hauries canviat de la teva feina?

      Potser la solitud, a vegades trobes a faltar un company (infermer/a) prop per poder comentar alguna cosa, de la resta el que no m’estava bé, per sort, ho vaig poder canviar

    • Què creus que pensen els teus pacients, de tu?

      Això els hi hauríeu de preguntar a ells.

    • Ara que et jubiles, quin balanç en fas de la teva trajectòria?

      Marxo molt tranquil·la, penso que he fet la meva feina tan bé com he sabut sempre

    • On aniries de viatge?

      El lloc on sempre m’ha fet molta il·lusió viatjar ara no s’hi pot anar, per tant, qualsevol lloc on no hi hagi terrorisme em sembla bé.

    • Quines aficions tens?

      Ufff, moltes, com va dir la Rosa Mª, llegir, treballs manuals, caminar, etc

    • Vols afegir alguna cosa….

      Només donar les gràcies a totes les persones amb les que he treballat, a les infermeres i als 2 pediatres amb els que vaig començar a fer pediatria, el Dr. Carvajal i la Dra. Farrés. Especial agraïment al Dr. Espinàs, per la paciència que ha tingut i a en Joan Blanxart per haver fet que fos un plaer treballar amb ell.

Aquesta entrada ha esta publicada en Bloc Santa Eugènia de Berga. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

