Professionals de Santa Eugènia

Coneixeu en Jordi Espinàs? Ell és el metge de Viladrau i Espinelves. Ha tingut l’amabilitat de contestar les nostres preguntes. Gràcies Jordi!

consulta%20viladrau1

  • Per què vas decidir ser metge?
    • Quan era petit volia ser mestre, perquè tot i que no m’ho havien dit mai, pensava que els pares no podrien pagar-me una carrera llarga. Però els anys van anar passant, els estudis m’anaven bé, la fabriqueta tèxtil dels pares també i va arribar el moment de decidir una carrera universitària. Jo era el petit de tres germans i el primer que va poder tenir el privilegi de cursar estudis universitaris. Vaig dubtar molt entre psicologia i psiquiatria. Al final vaig decidir psiquiatria i per aquest motiu vaig començar medicina. La psiquiatria és una especialitat mèdica.
  • Des de quant ets metge?
    • Vaig acabar la carrera l’any 1982 i l’especialitat de medicina familiar i comunitària l’any 1987.
  • Des de quant estàs a l’EAP de Santa Eugènia de Berga
    • Quan vaig acabar l’especialitat a Tortosa,  a Catalunya encara no es feien oposicions i a Deltebre (Baix Ebre) no tenien pediatre. Allí vaig treballar de “metge dels crios”, que ells deien, durant 2 anys. L’any 1989 es van convocar places d’atenció primària i vaig tenir la sort de treure’n una i poder triar una de les millors ABS del país, l’ABS de Sta. Eugènia Berga, on em vaig incorporar ara fa més de 26 anys. 
  • Què t’ha aportat com a persona ser metge?
    • Tots els professionals que ens dediquem al servei de les persones som molt afortunats, però justament la medicina ens posa al servei d’aquells que perden una de les coses més preuades, la salut i en ocasions, la vida. Des de fa molts anys procuro, des de la màxima humilitat, ser tot l’útil que el nostre sistema sanitari i els meus coneixements em permeten.
  • Què és el que t’aporta més satisfacció de la teva feina?
    • Ser conscient que puc servir a una persona, una família, que puc alleugerir la seva pena, el seu dolor, sovint escoltant i fent-me proper, ajudant-me també de les eines que, gracies a la meva professió, estan al meu abast.
  • Què canviaries de la teva feina?
    • Tot i que hem de ser conscients que tenim un dels millors sistemes sanitaris del mon; països més rics que el nostre no tenen un sistema de salut tan avançat socialment, en els darrers anys estem patint bastants retrocessos, sobretot el sistema públic a favor del privat. M’entristeix molt veure persones, fins i tot amb dificultats econòmiques, que contracten assegurances privades perquè desconfien de la sanitat pública, en part provocat per l’augment de les llistes d’espera.
    • Actualment el sistema públic sanitari està en un moment difícil i complex. Si no s’estableix un ús racional dels recursos, la seva cada cop més alta degradació, la pressió social i també d’alguns sectors professionals i polítics i de la pròpia indústria per a la medicalització irracional, amb l’objectiu fonamental d’obtenir guanys econòmics, pot arribar a portar-lo a una veritable situació d’atzucac.
    • L’atenció de la salut és un dret humà bàsic i considero que no és ètic que una minoria el pugui posar en risc per obtenir-ne un enriquiment privat.
  • Què creus que pensen els teus pacients, de tu?
    • Aquesta pregunta no me l’havia fet mai i no em toca a mi respondre-la. Segur que hi ha persones que confien amb mi i pensen sincerament que els puc ajudar i d’altres que ni venen a la consulta, que els seus motius segur que tindran. Amb tot, em sento molt agraït per a poder fer de “metge de poble” de Viladrau i Espinelves.
  • On aniries de viatge?
    • Per mi és més important amb qui aniria de viatge, i sens dubte amb la meva esposa i a poder ser (perquè es fan grans) amb les nostres tres filles i també tenim molts bons amics amb qui també anem i aniria de viatge. M’agrada molt viatjar i ho faig sempre que tinc ocasió. Si haig de dir però un lloc, diria conèixer St. Petersburg i el museu de l’Ermitatge, és un desig que encara no hem acomplert.
  • Quines aficions tens?
    • De jove m’agradava molt la muntanya i l’excursionisme, també m’agrada la història, la filosofia i l’economia. Un autor que sempre recomano és Krishnamurti. Viatjar, com ja he dit, però el meu dia a dia, fora de les vacances és el meu treball, m’agrada molt la feina que faig, la recerca, pertanyo a un grup de metges que editem llibres mèdics, tenim dues webs i un blog… i des de fa uns anys, faig de president de l’AMPA de l’INS Taradell, i tot això dóna força feina, que la veritat faig molt de gust. Aquesta és la meva vida.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aquesta entrada ha esta publicada en Bloc Santa Eugènia de Berga. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

